Wpisz nieodmienialne części szukanych fraz, np. "ław fund", wciśnij klawisz SZUKAJ, a będą wyświetlone wyniki zawierające wszystkie odmiany: ław fundamentowych, ławą fundamentową, ławami fundamentowymi itd.
list_alt spis treści
? zadaj pytanie
znalezionych tematów: 6
T.T.
temat nr 308-261 visibility czytano 87 razy
Podjazd dla niepełnosprawnych
1. Jakie należy przewidzieć warstwy płyty
spocznikowej i pochylni, w przypadku gdy wierzchnią warstwę będzie stanowić kostka betonowa?
(załączam przykładowe foto). 2. Czy woda opadowa przesiąkająca w głąb struktury płyty
spocznikowej i pochylni może spowodować szkody (jakie i jak przeciwdziałać)? 3. Jak należy
wykonać styk płyty spocznikowej z kostki betonowej z ścianą budynku (ściana ocieplona, ściana
nieocieplona)? 4. Czy słupki balustrady zostały zamocowane w sposób prawidłowy (nawiercenie
otworu w krawężniku betonowym, wypełnienie wolnej przestrzeni żywicą epoksydową, montaż słupków
balustrady w gotowych otworach)?
Witam. Mam zamiar w najbliższym czasie wykonać zjazd do zabudowy mieszkaniowej z drogi
gminnej. Pomiędzy drogą a działką znajduje się rów gminny. Chciałbym zastosować rurę karbowaną PCV o
odpowiedniej nośności zakończoną ściankami oporowymi betonowymi. Grunt na działce ilasty. Oczywiście
posiadam zezwolenie z gminy które określa jakie warunki ma spełniać zjazd tj.: 1. Szerokość nie
mniejsza niż 4,5 mb, w tym jezdnię o szerokości nie mniejszej niż 3 mb i nie większej niż szerokość
jezdni na drodze. 2. nawierzchnia utwardzona co najmniej w granicach pasa drogowego 3.
średnica rur pod zjazdem min 40 cm posadowiona na takiej głębokości, aby zapewniony został swobodny
przepływ wody rowem po jego poczyszczeniu 4. pochylenie podłużne zjazdu w obrębie korony drogi
dostosowane do jej ukształtowania 5. na długości nie mniejszej nuż 0,5 m od krawędzi korony drogi
pochylenie podłużne nie większe niż 5% a na dalszym odcinku nie większe niż 15% 6. wykonanie i
utrzymanie zjazdu należy do wnioskodawcy Moje pytanie brzmi jak należy prawidłowo wykonać podłoże
pod rurę karbowaną, przepustową PCV i czym następnie taką rurę obsypać. Czy rura PCV będzie
wystarczająca do wykonania takiego zjazdu czy może lepiej zastosować przepusty betonowe?
Tymczasowa droga dojazdowa na budowę na grząskim terenie
Dzień dobry. Przygotowuję się do rozpoczęcia budowy i mam
następujący problem: chcę przygotować podjazd tymczasowy dla ciężarówek i betonowozu. Problem w tym,
że odległość, którą muszą pokonać wynosi blisko 100 m po dość grząskim terenie, zwłaszcza po
opadach. Humus gliniasty sięga blisko 70 cm wgłąb, woda również znajduje się wysoko. Mam na działce
kilkanaście kubików gruzu ceglanego. Chciałem wykorytować przejazd na głębokość 20-30 cm i wsypać
ten gruz na rozłożoną geowłókninę, a następnie ubić. Czy pomysł ten ma sens? Wybranie całości humusu
chyba raczej nie wchodzi w grę z powodu dużej kubatury. A może jedynym wyjściem jest ułożenie płyt
betonowych? Po zakończeniu budowy chciałem nasypać na wierzch jakieś grube kruszywo, może drobne
kamyczki i w ten sposób zyskać estetyczny podjazd. Co Pan myśli o takim rozwiązaniu?
Podłoga w garażu blaszanym jako magazynek i co z cenami materiałów?
Witam. Dokonałem zakupu garażu blaszanego 3x5 m w celu przechowywania narzędzi
ogrodowych, garaż został zakotwiczony w gruncie do wylanych słupków betonowych. Moje pytanie brzmi:
jak w miarę tanio ale bezproblemowo można utwardzić podłoże w środku? Myślałem o takim rozwiązaniu:
folia kubełkowa, na to warstwa piasku zagęszczona i płyty betonowe. Najcięższym pojazdem będzie
pełna taczka, więc czy takie rozwiązanie się sprawdzi? A może coś innego? Drugie moje pytanie
dotyczy Pana opinii w sprawie podwyżek cen materiałów budowlanych. Jak Pan uważa, czy to przejściowa
sytuacja czy też tendencja jest trwała i podwyżki w tej skali już z nami zostaną?
Mam możliwość pozyskania płyt stropowych
do ułożenia na drodze w bardzo niskiej cenie. Płyty te znacznie zredukowałyby problem zapadania się
samochodów ciężarowych. Pod spodem jest już geowłóknina i warstwa gruzu na dnie. Problem dotyczy
tego, że na tych płytach są pozostałości papy. I stąd moje pytanie: czy nie będzie emisji jakichś
szkodliwych związków do gleby i wód, w końcu w przyszłości koło drogi będzie ogródek. A może
wystarczy zeskrobać papę i resztą się nie przejmować? Co Pan sądzi? Czy dać sobie spokój i po prostu
dopełnić drogę kruszywem?
Panie Jerzy chciałem się Pana poradzić w kwestii
budowy drogi wewnętrznej. Wspólnie z sąsiadami planujemy drogę wewnętrzną betonową o szerokości
około 4m. Droga będzie obsługiwać osiedle kilku domów, spodziewany ruch to samochody osobowe ale i
szambiarki, czasami i kombajn a także samochody typu gruszka ponieważ końcowe działki są nie
zabudowane. Aktualnie droga gruntowa z podbudową z gruzu, poniżej grunt rodzimy- glina.